Η ηλεκτρολογική εγκατάσταση περιλαμβάνει την τοποθέτηση εγκεφάλου και της ηλεκτρολογικής πλεξούδας του συστήματος.
Σκοπός μας είναι να μη φαίνονται τα καλώδια του συστήματος. Όπως λοιπόν ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου, έτσι και εμείς τοποθετούμε τον εγκέφαλο του συστήματος στο κουτί του εγκεφάλου της βενζίνης και προχωράμε με όλες τις συνδέσεις εκεί μέσα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τη σωστή στεγανοποίηση και προστασία του κυκλώματος από υγρασίες και εξωτερικές φθορές.
Όλες οι συνδέσεις, κολλήσεις και μονώσεις των καλωδίων γίνονται σύμφωνα με τα πρότυπα των κατασκευαστών για μέγιστη ασφάλεια και διάρκεια ζωής της εγκατάστασής μας.
Στην μηχανική εγκατάσταση περιλαμβάνεται η τοποθέτηση του υποβιβαστή πίεσης (πνεύμονα) και των ψεκαστήρων (μπεκ) του συστήματος.
Όλα τα εξαρτήματα στερεώνονται με βάσεις στα σημεία που απαιτείται, αποφεύγοντας να εμποδίζουμε την συντήρηση του αυτοκινήτου. Καθοριστικό ρόλο όμως παίζει και η τοποθέτηση των σωληνώσεων των μπεκ στην πολλαπλή εισαγωγή καθώς θα πρέπει το αέριο να ψεκάζεται με την ίδια γωνία όπως ψεκάζεται και η βενζίνη, χωρίς να χτυπάει στα τοιχώματα της πολλαπλής εισαγωγής, πετυχαίνοντας έτσι τη σωστή κατανάλωση καυσίμου και την ομαλή αλλαγή από βενζίνη σε αέριο και το αντίστροφο.
Η διαδικασία αυτή εφαρμόζεται με ειδικά εργαλεία δίνοντας ένα τέλειο αποτέλεσμα στο σύστημα ψεκασμού.
Δεξαμενή
Οι δεξαμενές χωρίζονται σε τρείς κατηγορίες:
α) Εσωτερικές σφαιρικές: τοποθετούνται στην θέση της ρεζέρβας στο εσωτερικό του αυτοκινήτου δίχως να επηρεάζεται το πορτ παγκάζ. Η χωρητικότητα εξαρτάται από το μέγεθος της ρεζέρβας.
β) Εξωτερικές σφαιρικές: τοποθετούνται στα αυτοκίνητα όπου η ρεζέρβα είναι στερεωμένη κάτω από το αυτοκίνητου. Η χωρητικότητα εξαρτάται από το μέγεθος της ρεζέρβας.
γ) Κυλινδρικές δεξαμενές: τοποθετούνται στον χώρο του πορτ παγκάζ. Η χωρητικότητά τους εξαρτάται από τον όγκο που θέλει ο οδηγός καθώς υπάρχουν πολλών ειδών διαστάσεις. Στην περίπτωση της κυλινδρικής δεξαμενής υπάρχει η επιλογή της επένδυσής της με μοκέτα, στο χρώμα του αυτοκινήτου, για το βέλτιστο αισθητικό αποτέλεσμα.
Πλήρωση
Η πλήρωση του αέριου έχει δύο μορφές:
α) Πλήρωση από τον προφυλακτήρα
β) Πλήρωση από το πορτάκι της βενζίνης
Οι δύο μορφές είναι το ίδιο ασφαλείς, εφαρμόζονται σε όλα τα αυτοκίνητα, με την δεύτερη να απαιτεί την χρήση την χρήση ειδικού αντάπτορα για ανεφοδιασμό.
- Τι είναι η χαρτογράφηση;
Ένας κινητήρας για να λειτουργήσει σωστά πρέπει να έχει τη σωστή αναλογία καυσίμου-αέρα (ιδανικό μίγμα) σε όλο το φάσμα των στροφών. Στην περίπτωση που το καύσιμο είναι λιγότερο από την στοιχειώδη αναλογία (φτωχό μίγμα), ο κινητήρας παρουσιάζει φθορές λόγω υπερθέρμανσης του κυλίνδρου. Αντίθετα, όταν το καύσιμο είναι περισσότερο (πλούσιο μίγμα), παρατηρείται υπερκατανάλωση. Η χαρτογράφηση ενός κινητήρα λοιπόν, απαιτεί μεγάλη προσοχή. - Αισθητήρας λ
Ο αισθητήρας λ ή αλλιώς αισθητήρας οξυγόνου, μετράει την ποσότητα οξυγόνου στα καυσαέρια. Από την ποσότητα οξυγόνου προκύπτει έμμεσα η ποσότητα καυσίμου. Όταν ο αισθητήρας λ είναι μεγαλύτερος από 1 τότε έχουμε φτωχό μίγμα. Όταν είναι μικρότερος από 1 έχουμε πλούσιο μίγμα, και όταν ο λ είναι ίσος με 1 τότε το μίγμα είναι ιδανικό. - Πώς πετυχαίνουμε το απόλυτο ιδανικό μίγμα
Με τη χρήση διαγνωστικού βλέπουμε τη συμπεριφορά του αισθητήρα λ οδηγώντας το αυτοκίνητο σε όλο το φάσμα των στροφών. Αλλάζοντας το καύσιμό μας σε αέριο, ρυθμίζουμε τις ποσότητες με την χρήση υπολογιστή, έτσι ώστε να έχουμε την ίδια συμπεριφορά του αισθητήρα λ όπως και με την βενζίνη. - Πώς διασφαλίζουμε το τελικό αποτέλεσμα
Με την χρήση αναλυτή αερίων καυσίμων όπου γίνεται μέτρηση του αισθητήρα λ. Ο αναλυτής αυτός διαφέρει από τον συμβατικό αναλυτή καυσαερίων καθώς είναι ειδικός στο να μετράει καυσαέρια υγραερίου.