Υγραέριο LPG

Το υγραέριο θεωρείται από τις πλέον φιλικές μορφές ενέργειας και είναι το ασφαλέστερο καύσιμο στην κίνηση των οχημάτων.
Το υγραέριο χρησιμοποιείται πλέον από χιλιάδες αυτοκίνητα και λεωφορεία σε ολόκληρο τον κόσμο και επωφελούνται από τα πολλαπλά οφέλη του.
Τοποθετώντας συσκευή υγραερίου, δεν αλλάζει, δεν αφαιρείται και δεν καταργείται τίποτα απολύτως από το αυτοκίνητο! Απλά προσθέτουμε κάποια εξαρτήματα, δίνοντας στο όχημα την δυνατότητα να λειτουργεί και με υγραέριο, παράλληλα με την βενζίνη.

Το υγραέριο παρέχει υψηλά επίπεδα ασφάλειας επειδή:

  • Η πίεση στο εσωτερικό της δεξαμενής και η απουσία οξυγόνου αποκλείουν την πιθανότητα έκρηξης
  • Σε πιθανή διαρροή το αέριο διαχέεται στο περιβάλλον και δεν συγκεντρώνεται στο γύρω χώρο όπως τα υγρά καύσιμα
  • Η εγκατάσταση δεν επικοινωνεί με την καμπίνα των επιβατών
  • Οι δεξαμενές και οι συσκευές που τοποθετούνται στα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε υψηλές πιέσεις, είναι πιστοποιημένες και πληρούν τις αυστηρότερες ευρωπαϊκές προδιαγραφές
  • Σύστημα αυτόματου γεμίσματος που διακόπτει την τροφοδοσία, όταν η δεξαμενή φτάσει το 80% της πληρότητάς της
  • Σύστημα διακοπής της παροχής καυσίμου μόλις σβήσει ο κινητήρας
  • Δείκτης στάθμης υγραερίου στον πίνακα οργάνων
  • Βαλβίδα εκτόνωσης για αποφυγή έκρηξης σε περίπτωση που για οποιονδήποτε λόγο αυξηθεί πολύ η εξωτερική θερμοκρασία
  • Οι δεξαμενές υγραερίου, σύμφωνα με Crash Tests, αντέχουν σε μεγαλύτερες παραμορφώσεις από αυτές που υφίσταται ένα όχημα κατά την διάρκεια ακόμα και της πιο δυνατής σύγκρουσης
  • Διαθέτουν, επιπλέον, ειδική βαλβίδα ανακούφισης της πίεσης που δεν επιτρέπει την διάρρηξη της δεξαμενής
  • Τέλος έχουν ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα διακοπής παροχής καυσίμου σε περίπτωση απώλειας πίεσης ή έλλειψής του. Τα βενζινοκίνητα οχήματα δεν διαθέτουν τέτοιου είδους αυτοματισμό. Όσοι είχαν την ατυχία να εμπλακούν σε κάποιο τροχαίο ατύχημα θα θυμούνται σίγουρα την αγωνία να βγουν γρήγορα από το όχημα και να διακόψουν την παροχή καυσίμου και ηλεκτρισμού ώστε να αποφύγουν έκρηξη σε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.


Η ασφάλεια του συστήματος εξασφαλίζεται μέσα από τα διάφορα εξαρτήματα που περιγράφηκαν παραπάνω, και τα οποία ενεργοποιούνται όταν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο σύστημα.

Επίσημα Crash Test, αποδεικνύουν πως σε οποιαδήποτε περίπτωση σύγκρουσης, φωτιάς ή ανατροπής του οχήματος, η εγκατάσταση του υγραερίου παραμένει ανέπαφη, διασφαλίζοντας το υγραέριο.

Οικολογία
Το υγραέριο (LPG) είναι καύσιμο φιλικό προς το περιβάλλον, γι’ αυτό συχνά ονομάζεται «πράσινο καύσιμο». Οι εκπομπές ρύπων ενός κινητήρα LPG με υγραέριο είναι μειωμένες σε σχέση με το πετρέλαιο και τη βενζίνη κατά:

  • 60% σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO) από τη βενζίνη & 90% από το πετρέλαιο
  • 40% σε υδρογονάνθρακες (HC) από τη βενζίνη & 80% από το πετρέλαιο
  • 60% σε οξείδια του αζώτου (NOx) από τη βενζίνη & 60% από το πετρέλαιο
  • 10% σε διοξείδιο του άνθρακα (CO2) από τη βενζίνη & 5% από το πετρέλαιο
  • 40% σε σωματίδια από το πετρέλαιο

Διπλάσια Αυτονομία
Με την εγκατάσταση της συσκευής υγραερίου στο όχημα δεν καταργείται το σύστημα της βενζίνης. Ανά πάσα στιγμή μπορούμε να επιλέξουμε το καύσιμο που θα χρησιμοποιήσουμε με έναν διακόπτη στο εσωτερικό του οχήματος ακόμα και εν κινήσει. Έτσι, η προοπτική έλλειψης πρατηρίου γκαζιού δεν είναι πρόβλημα γιατί πάντα μπορούμε να οδηγούμε χρησιμοποιώντας βενζίνη.

Λιγότερα SERVICE
Λόγω της καθαρότητας του καυσίμου, δεν υπάρχουν κατάλοιπα καύσης με αποτέλεσμα το λιπαντικό του κινητήρα, τα φίλτρα καυσίμου, τα μπουζί κλπ, να θέλουν αλλαγή σε μικρότερη συχνότητα από ότι προβλέπεται με την βενζίνη. Επίσης πολύ μικρότερη είναι και η φθορά του καταλύτη (λόγω καθαρότητας καυσίμου και λιγότερων ρύπων).

Μακροζωία Κινητήρα
Ένα άλλο πλεονέκτημα της καθαρότητας του LPG σαν καύσιμο, είναι και η μακροζωία του κινητήρα που οφείλεται σε καθαρότερη καύση που έχει σαν συνέπεια την μικρότερη φθορά των τριβόμενων επιφανειών του κινητήρα. Από μαρτυρίες οδηγών ΤΑΧΙ που χρησιμοποιούν κατά κόρον το LPG σαν καύσιμο, η διάρκεια ζωής ενός βενζινοκινητήρα που έχει μετατραπεί για χρήση με LPG ξεπερνάει τα 800.000km προτού αυτός χρειαστεί γενική επισκευή.

Ισχύς Κινητήρα
Η ισχύς του κινητήρα είναι παρόμοια με της βενζίνης διότι το υγραέριο περιέχει περισσότερα οκτάνια από την βενζίνη (περίπου 110).
Επίσης λόγω του ότι η έγχυση του LPG γίνεται από με ηλεκτρονικούς ψεκαστήρες ελεγχόμενους από ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) εξασφαλίζει την ομαλή λειτουργία του κινητήρα σαν αυτός να δούλευε με το συνηθισμένο του καύσιμο.

Μεγαλύτερη Εμβέλεια
Λόγω του ότι το αυτοκίνητο έχει την δυνατότητα να χρησιμοποιεί και τα δυο καύσιμα αυξάνει την απόσταση που μπορεί να διανύσει το όχημα χωρίς ανεφοδιασμό (σχεδόν διπλασιάζεται). Η μετάπτωση από το ένα καύσιμο στο άλλο γίνεται αυτόματα (αλλά και κατά βούληση) δηλαδή όταν τελειώσει το υγραέριο γυρνάει αυτόματα στη βενζίνη και το αντίστροφο.

Λιγότερες φθορές – Αραιότερη συντήρηση
Ο κινητήρας  και ο καταλύτης έχουν λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης καύσης του υγραερίου, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα, και έτσι επιμηκύνεται ο χρόνος ζωή τους. Ο κινητήρας που δουλεύει με υγραέριο χρειάζεται αραιότερα σέρβις διότι:

  • Δεν σχηματίζονται επικαθίσεις σωματιδίων άνθρακα (κάπνα) στους κυλίνδρους
  • Τα μπουζί είναι κατά πολύ καθαρότερα
  • Η χρήση υγραερίου προκαλεί μικρότερη ρύπανση των λιπαντικών, καθώς το υγραέριο δεν διαλύεται σε αυτά
  • Οι αλλαγές φίλτρων και λαδιών είναι αραιότερες

Υγραέριο LPG

espa-el